رواية حب بعد عذاب الحلقة التاسعه - اليك القصة



رواية حب بعد عذاب الحلقة التاسعه - اليك القصة





(حب بعد عذاب) 
 ~آلَحًلَقُهّ آلَتٌآسِعٌهّ~ 
وصلو الي منزل حمزه ووجدو حمزه بانتظارهم وعندما دخلت عفاف ذهبت الي حمزه وامسكته من اذنه وقتلت بغضب: كدا كدا رباب تتعب وكمان تودوها المستشفي ونتقولوليش ليه كنت غريبه انا ولا غريبه
حمزه بتألم: اه اه اه اااااه باخالتو ودني ودني ودني ااااااه اخر مره اخر مره مش هعمل كدا تاااااانييييي ااااااه
عفاف بعدما تركت اذنه: تبقا تتكرر تاني بقاا وساعتها العقاب مش هيبقا قرسة ودن بس فاهم
حمزه وهو يمسد اذنه بتألم: حاضر ي خالتو
عفاف: انا طالعه لرباب
صعدت عفاف للاعلي حيث غرفة رباب وبقا الجميع في الاسفل
بمجرد صعود عفاف انفجر الجميع ضاحكا علي حمزه 
حمزه بغيظ: ايه ياخفه منك ليها عجبكو اوي المشهد
زاد ضحكهم وشاركهم حمزه الضحك وتوقفو بعد فتره قليله وعندها رأي حمزه امير فاحتضنه بشده وقال: امير باشا بنفسه هنا عاش من شافك ياجدع
امير بابتسامه وهو يبادله الحضن: واحشني ياصحبي عامل ايه
حمزه: الحمد لله وانت عامل ايه ثم يغمزه ويقول واخبار مزز فرنسا ايه
امير بابتسامه: انت عارف مليش انا ف الحاجات دي اخري احب ف الشغل بس
حمزه وهو يدفعه بمرح: ياخي اوعي كدا وانت فقر بترفض النعمه اللي جيالك ب رجليها
حمحم كريم بصوت عالي ليقول بجديه مصطنعه: ايه ياحمزه ايه يابابا اهدي شويه بتفضح نفسك ياحبيبي ثم يشير الي حور ونور الواقفتان تكتمان ضحكاتهم بشده فقالت نور بمرح: هو مفضوح من زمان اصلا ف عادي
ضحك الجميع عليه وقال حمزه بغيظ مصطنع: عجابك كدا ضحكتهم عليا
ضحك الجميع مره اخري ومعهم حمزه 
صعد الجميع لغرفة رباب وجدو عفاف تجلس حزينه وغاضبه فسالها كريم:مالك ياماما
عفاف بغيظ:خالتك زعلانه اني جيتلها وجبتكو معايا
حور وهي تذهب الي رباب وتقول بحزن مصطنع: كدا ياخالتو بقا مش عاوزانا نيجي هنا
رباب وهي تربت علي يدها:لا ابدا ي قلبي دانتو تنورو البيت ثم نظرة بمكر لحمزه وقالت داحنا نطرد حمزه وتفضلو انتم
حمزه بصراخ بسيط:نعااااام نعم ياماما انتي بتطرديني طب والله لقول لخالتو عفاف انك بتجيبي حلويات وانا باخدها منك غصب عنك ومبتبقيش عاوزه تديهالي اصلا
رباب بسخريه:لا وانت كدا مقلتش ياولا
عفاف بغضب:انتي بتاكلي حلويات يارباب هو انا مش محذراكي منها يارباب حرام عليكي السكر هيعلي عليكي كدا
رباب:دا حاجه بسيطه بس ياعفاف م نفسي يعني
عفاف بهدوء:ياريت متتكررش تاني يارباب عشان مزعلش منك ولما تعوزي حلويات قوليلي وهاجبلك حاجه تناسبك ومتعليش السكر
رباب:حاضر ياعفاف
~~~~~~~~~~~~~~~ 
ذهبت عفاف وحور وكريم وامير راحلين الي منزلهم
وعندما وصلو ذهب كل منهم الي غرفته للنوم
~~~~~~~~~~~~~~~
بعد مرور شهرين
بدأت حور و نور الدراسه وقد تم تحول نور الي جامعة الازهر
في الصباح استيقظت حور وارتدت ملابسها واتصلت بنور لتري ان كانت استيقظت ام لا و
نور بنوم: الو مين
حور بصراخ: بتهزري انتي لسه نايمه اخلصي قومي بسرعه هنتأخر بصي اقسم بالله يانور لو وصلت عندك ولاقيتك لسه ملبستيش هشدك م شعرك احطك تحت الدش تمام
نور:خلاص خلاص قومت اهو والله عما توصلي هكون جاهزن باذن الله
حور: علالله متكونيش جاهزه سلام
نور: سلام
~~~~~~~~~~
خرجت حور من غرفتها فوجدت امير يخرج من غرفته المقابله لغرفتها فقالت بابتسامه: صباح الخير
امير بابتسامه: صباح النور ايه كنتي بتزعقي ليه
-اكيد نور لسه نايمه لحد دلوقت وهتاخرهم كالعاده
كان هذا صوت كريم ساخرا من الموقف المعتاد
امير بابتسامه: تفتكر كدا هي شبه مين
ضحك كريم ببلاهه وقال: طلعالي
ضحكت حور بشده فسرح امير في ضحكتها ثم افاق نفسه سريعا وقال: طب يلا يافالح وصل حور وتعالي ع الشركه
كريم بجديه: للاسف مش هعرف اوصلها انهارده لاني هنزل م هنا هسافر ع اسكندريه علي طول عندي شغل مهم هناك ف معلش لو توصلها انت يا امير 
امير بابتسامه: معنديش مشكله
كريم باستعجال: تسلم يا امير ثم قبل حور من جبينها وقال معلش ي قلبي روحي معاه انهاردا
حور بابتسامه: حاضر ي حبيبي خلي بالك من نفسك اهم حاجه 
كريم وهو يرحل: عيوني ياقمري يلا لا اله الا الله
حور وامير: محمد رسول الله
امير بابتسامته المعهوده: يلا بينا احنا
حور: يلا
ثم ذهبو بطريقهم الي منزل حمزه
~~~~~~~~~~
وصلو الي منزل حمزه فاتصلت حور علي نور لتخبرها بوصولها و
حور: السلام عليكم
هاا خلصتي والا اطلعلك
نور: لالالالا خلصت هلبس الشنطه بس ونازله اهو
حور: تمام مستنياكي
وصلت نور وركبت في الخلف وعندما رأت امير قالت: السلام عليكم ازيك يا امير عامل ايه
ردو عليها السلام وقال امير: الحمد لله تمام وانتي
نور: انا الحمد لله
حور بسخريه: ايه داا مانتي بتلبسي بسرعه اهو ولا لازم تشلي فيا كل يوم
نور بابتسامه: حبيبتي ي رورو خلاص بقاا
حور بابتسامه: ماشي بس ياريت متتاخريش تاني
نور بتزمر: حااضر اي اوامر تانيه
خور بابتسامه واسعه: لا خلاص
ثم انطلق بهم امير الي الجامعه وعندما وصلو قال امير: خدو بالكو من نفسكو وركزو فمحاضراتكو كويس تمام
حور ونور معا: حاضر 
امير بابتسامه:طيب يلا لا اله إلا الله
حور ونور:محمد رسول الله
ثم ترجلا من السياره ولكن وهم ذاهبون باتجاه بوابة الجامعه حدث..............

~~~~~~~~~~~~~~~
بقلمي♡روناء سليمان♡
~~~~~~~~~~~~~~~
>


مجموعة تفسير الرؤى والأحلام على فيسبوك






رواية حب بعد عذاب الحلقة التاسعه - اليك القصة




لا توجد تعليقات حتى الآن "رواية حب بعد عذاب الحلقة التاسعه - اليك القصة "

إرسال تعليق

ملاحظة للجميع
  • يمكنك وضع تعليق بصورة أو فيديو YouTube أو Vimeo.
  • المرجو ترك تعليق يتعلق بنفس هذا الموضوع.
  • لا يجوز الترويج للسلع أو البيع.
  • لا تقم بتضمين روابط مشبوهة في التعليقات.
  • سيتم حذف التعليقات ذات الروابط السبام تلقائيًا
  • *علق بشكل جيد ، شخصيتك تنعكس عند التعليق.

اعلان اول المواضيع

اعلان وسط المواضيع الاول

اعلان وسط المواضيع الثاني

اعلان اخر المواضيع